Wednesday 21 May 2014

Pemantauan Baiah Pengetua Kali ke-3

Assalamualaikum / salam sejahtera.

Nazir yang khusuk mendengar taklimat pengetua
    Bersyukur kehadrat Allah swt tuhan pencipta alam, tahun 2014 ini sekali lagi SEMSALD tercalon sebagai penerima Baiah Pengetua atau Anugerah New Deal. Keputusan SPM 2013 yang amat membanggakan menjadi penyumbang utama tercalonnya sekolah ini dalam anugerah yang diidam-idamkan oleh semua sekolah di Malaysia. Apatahlagi untuk menerima anugerah bagi tahun ketiga berturut-turut sejak tahun 2011, semestinya para warga SEMSALD daripada barisan pentadbir, guru-guru dan anggota kumpulan sokongan akan tersenyum lebar dengan makna dan maksud yang tersendiri.

    Pada 21.5.14 baru-baru ini 4 orang nazir telah datang ke sekolah untuk memantau keseluruhan sekolah bagi tujuan kelayakan penerimaan anugerah baiah tersebut. Seawal 7.30 pagi kehadiran mereka, 4 orang nazir tersebut terus dibawa ke Bilik Mesyuarat sekolah untuk mendengar taklimat dan penerangan khas oleh pengetua mengenai sekolah secara keseluruhannya. Seusai sarapan pagi selepas taklimat tersebut mereka sudah bersedia untuk memeriksa segala jenis fail yang siap tersedia di Bilik Dokumentasi.

     Beberapa orang guru juga turut bersedia untuk dipantau proses pembelajaran dan pengajaran (PdP) mereka di dalam kelas termasuk pengetua sendiri. Guru-guru yang terlibat dalam pemantau proses PdP tersebut ialah Puan Erijah Ajad (Bahasa Melayu), En. Azrul Isnirul (Pendidikan Muzik) dan Puan Hendy Jamari (B.Inggeris). Tahniah untuk kesemua guru ini dan pengetua Hajah Juriah Ahmad kerana mendapat respon yang baik daripada pemantauan nazir tersebut di dalam kelas.

      Seluruh warga sekolah amat mengharapkan pemantaun tersebut memberikan keputusan yang baik dan layak menerima anugerah New Deal untuk kesekian kalinya. Bukanlah wang ringgit dan habuan yang menjadi harapan kami namun itulah natijah dan hasil usaha para warga SEMSALD yang bekerja keras dan bertungkus lumus menaik dan mengharumkan nama sekolah dalam pelbagai bidang khususnya bidang akademik. Untuk warga SEMSALD sama-sama kita doakan.

No comments:

Post a Comment

Album SMSLD