Friday 11 May 2012

Selamat Menduduki Peperiksaan Pertengahan Tahun

Assalamualaikum buat semua pembaca khususnya putera dan puteri SMSLD

       Alkisah 7 Mei yang lalu berlangsungnya peperiksaan pertengahan tahun 2012 untuk semua pelajar SMSLD dari tingkatan 1 hingga 5. Bagi pihak sekolah kami mengucapkan selamat menempuh peperiksaan ini dengan tenang dan penuh persediaan khususnya bagi pelajar tingkatan 1 dan tingkatan 4 yang baru mengenali format sebenar peperiksaan PMR dan SPM. Bagi pelajar menengah atas peperiksaan ini berlangsung sehingga 17 Mei manakala menengah rendah sehingga 11 Mei.

       Peperiksaan kali ini agak berbeza sebagaimana peperiksaan tahun 2010 dan 2011. Kalau sebelum ini soalan pertengahan tahun ini diselaraskan soalannya oleh SBP dan dijalankan serentak di semua sekolah berasrama penuh seluruh negara, tapi kali ini soalannya digubal oleh guru sekolah masing-masing tanpa penyelarasan yang standard dan dijalankan mengikut pengurusan sekolah masing-masing.

        Apapun jenis soalan, siapa yang menggubalnya dan bila dilaksanakan itu tidak penting bagi seorang pelajar yang betul-betul inginkan kejayaan asalkan mereka memang bersedia untuk menghadapinya. Kami warga pendidik SMSLD mendoakan yang terbaik untuk anak-anak didik memperoleh kejayaan dan tercapai sasaran sendiri di samping merealisasikan sasaran para guru dan sekolah.

SELAMAT MENEMPUH PEPERIKSAAN MOGA KEJAYAAN MILIK ANDA !

1 comment:

  1. Moga-moga pelajar form3 dan form 5 berjaya dalam PMR dan SPM

    ReplyDelete

Album SMSLD